A day out with Ben

September 10, 2012

Yesterday I went to see Ben who is, like me, a forties aficionado. I took the two hour train travel to his place, and we watched movies of the forties with, for him, a good glass of Whiskey and for me a white wine. Not that we saw much of the movies due to all the talking to get to know eachother - as we saw eachother for the first time. But it was a nice atmosphere with the old movies in the background.

Ben was dressed spic and span in a forties suit topped off with a hat and neat shoes. I recognized him as soon as I saw him standing on the platform. Not that it is hard to spot vintage people; there are not so many in our country!

Ben gave me a lovely present aswell. Photo's with autographs of famous stars of the forties.






What did I (we) look like? Well ... like this:

Me with my new forties platform pumps! I LOVE them.

And Ben and me:



You Might Also Like

8 Comments

  1. Ha Lindsay,
    Kan ik in het nederlands reageren? Je bent toch nederlandse he? Wat ontzettend gaaf dat je naar een bios bent geweest waar ze 40's films draaien! Waar is dat en is dat altijd? Het is soms een beetje sip om alleen op de bank een DVDtje op te zetten.....Is er weer een beetje romantiek in de prachtige najaarslucht bij jou? Ik gun het je van harte! Als iemand het verdient ben jij het wel! Liefs, Gonnie uit Zoetermeer

    ReplyDelete
  2. Hoi Gonnie,

    Je kunt inderdaad in het Nederlands reageren! Ik vrees dat ik je moet teleurstellen :(, Ben en ik zijn gewoon bij hem thuis de films wezen kijken!

    Wat zou het heerlijk zijn als er een bios was waar ze alleen dat soort films draaien he? Wie weet komt die ooit nog een keer!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha Lindsay,
      Het is geen teleurstelling hoor, alleen des te leuker en spannender voor jou!
      We moeten maar blijven hopen op een 40's bios, want het blijft toch de leukste manier om films te kijken. Soms lees je wel eens dat filmhuizen oude films draaien en dan meestal in thema-vorm. Je oog moet er maar net opvallen.
      Over ogen gesproken, toen ik net de foto van Ben en jou samen zag, was mijn eerste gedachte: Ben zou heel goed een bril kunnen hebben! Het is maar een losse flodder hoor, maar hij heeft er echt een gezicht voor. Wel zo'n ronde dan he, natuurlijk 40's montuur. Groetjes en liefs, Gonnie

      Delete
  3. Ik ben het helemaal met je eens Gonnie! En Ben zelf ook ;-)

    ReplyDelete
  4. Sounds like a fund day out!
    What a lovely gift too...... and your outfit... well, beautiful as always. : )
    Tuppy xxxx

    ReplyDelete
  5. Wonderful! What a lovely day out, from the look and sounds of it!

    ReplyDelete
  6. Wow, I wish ALL men dressed like him! I don't think I've ever come across any men in real life who wear vintage/vintage style clothing, you're lucky to find such a friend :)
    Also, you platforms are adorable!!!

    ReplyDelete
  7. You both look absolutely lovely. I adore your timelessly pretty polka dot dress, dear gal.

    ♥ Jessica

    ReplyDelete

Popular Posts

My Flickr Images